Strona główna » Blog » dystrybucja paliw gazowych » Reklamacja rachunku za gaz
dystrybucja paliw gazowych

Reklamacja rachunku za gaz

rachunek za gaz dla firmy

Rachunek za gaz wprawił Cię w zdumienie? Zastanawiasz się dlaczego tak nagle cena gazu znacząco wzrosła? Reklamacja rachunku za gaz może stanowić odpowiedź na twoje pytania. Dowiedz się w jaki sposób możesz skutecznie zareklamować otrzymaną fakturę.

Reklamacja rachunku za gaz – w jaki sposób mogę zareklamować fakturę?

Jeśli zdecydowałeś się zareklamować twój rachunek za gaz, pamiętaj by nie ociągać się z powiadomieniem przedsiębiorstwa gazowego. Przepisy wskazują, że na zgłoszenie zastrzeżeń konsument ma miesiąc, liczony od momentu otrzymania faktury. Wniosek o rozpatrzenie reklamacji możesz złożyć bezpośrednio w biurze obsługi klienta jednej z placówek przedsiębiorstwa lub nadać go pocztą. Możesz także zrezygnować z formy pisemnej na rzecz powiadomienia o sytuacji drogą telefoniczną. Niektóre przedsiębiorstwa oferują także możliwość zgłoszenia reklamacji poprzez elektroniczny formularz. Większość przedsiębiorstw posiada swoje własne procedury postępowania w sprawach reklamacji, dlatego warto odwiedzić stronę Twojego dostawcy lub sprzedawcy gazu, by sprawdzić wszelkie możliwe sposoby reklamowania faktury.

Jak powinna wyglądać reklamacja rachunku za gaz?

Upewnij się, że zamieściłeś we wniosku wszelkie niezbędne dane. Wymogi formalne gwarancji wskazują jakie elementy powinny być w niej zawarte. Są to:

  • Nazwa przedsiębiorcy oraz adres jego siedziby,
  • Imię i nazwisko odbiorcy wraz z adresem zamieszkania (jeśli odbiorcą jest firma – jej nazwa oraz adres siedziby),
  • Nr otrzymanej faktury oraz data jej wystawienia,
  • Krótkie uzasadnienie reklamacji,
  • Data bieżącego odczytu oraz stan licznika gazomierza,
  • Sformułowanie żądania oraz argumentów uzasadniających to żądanie.

Do wniosku o reklamacje powinna być dołączona kopia otrzymanej faktury. Na wniosku należy zamieścić datę jego sporządzenia oraz własnoręczny podpis.

Dalsze postępowanie

Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do rozpatrzenia wniosku o reklamację w terminie 14 dni od jego otrzymania. Jeśli po upływie tego okresu nie otrzymasz odpowiedzi, będzie to oznaczać, że Twoja reklamacja rachunku za gaz została zaakceptowana automatycznie. Pamiętaj jednak, że nawet pozytywne rozpatrzenie reklamacji, nie zwolni Cię z obowiązku zapłaty faktury, w zakresie w którym jej wysokość nie jest kwestionowana. Oprócz złożenia wniosku o gwarancję możesz także domagać się od przedsiębiorstwa gazowego przedstawienia aktualnego cennika.

Jeśli obawiasz się podobnych sytuacji w przyszłości, może warto zastanowić się nad zmianą twojego sprzedawcy lub dostawcy gazu? W sieci dostępnych jest wiele porównywarek cen prądu i gazu, które mogą pomóc Ci w podjęciu decyzji. Bogatą bazę firm posiada porównywarka cen prądu i gazu Optimal Energy, dostępna pod adresem: www.optimalenergy.pl. Skorzystaj z usług porównywarki i ciesz się niskimi cenami za gaz.

Zatrzymaj rosnące ceny gazu
Porównaj swoją cenę za 1 kWh paliwa gazowego z najlepszymi ofertami na rynku gazu ziemnego
Zapoznałem się z Regulaminem Świadczenie Usług i go akceptuję Każdą ze zgód można wycofać wysyłając wiadomość na adres biuro@optimalenergy.pl lub w przypadku zewnętrznego dostawcy, zgodnie z jego polityką ochrony danych. Więcej informacji w polityce prywatności