Strona główna » Blog » dystrybucja paliw gazowych » PGNiG liberalizacja rynku gazu
dystrybucja paliw gazowych

PGNiG liberalizacja rynku gazu

Jak największy w Polsce sprzedawca gazu ziemnego – firma PGNiG może zyskać na liberalizacji rynku gazu ziemnego w Polsce? Pytanie dość trudne i na pierwszy rzut oka wydaj się, że zyskać nie może. Jako tzw. sprzedawca z urzędu PGNiG liberalizacja rynku gazu traktuje jako zło konieczne, na którym może tylko i wyłącznie stracić. Sprawdźmy czy tak faktycznie jest.

PGNiG liberalizacja rynku gazu dla firm

Od października w Polsce nie obowiązuje konieczność zatwierdzania taryf gazu ziemnego przez PGNiG. Zmiany w Polsce po uwolnieniu cen gazu dla firm cały czas się kształtują. Jakie wnioski możemy z pierwszych tygodni wyciągnąć? Przede wszystkim nie pojawiła się duża ilość alternatywnych ofert dla tego segmentu rynku. Wszyscy zdają się czekać na początek roku i oficjalne potwierdzenie dotyczące ceny gazu w PGNiG dla firm. Jeśli koszt kWh wzrośnie z pewnością PGNiG straci bardzo dużą część klientów, do których zawita spora ilość handlowców z dużo lepszymi ofertami sprzedaży od alternatywnych sprzedawców gazu ziemnego. Sami przedsiębiorcy zaczną szukać dla siebie alternatyw, w branżowych portalach, które specjalizują się w porównywaniu ofert i cen gazu ziemnego jak np. https://zmianasprzedawcygazu.pl/ wiodący na rynku portal z niezależnymi opiniami na temat ofert sprzedawców gazu ziemnego i płynnego.

Rynek gazu ziemnego dla firm z punktu widzenia ilości odbiorców jest nieporównywalnie mniejszy od rynku klientów indywidualnych, gdzie mamy ich ponad 6 milinów. Nie może być to jednak wyznacznik potencjału tego segmentu. Kilkaset tysięcy firm zużywa ponad 2 razy więcej gazu niż wszyscy odbiorcy indywidualni razam wzięci. Chodzi przecież przede wszystkim o ilość m3 (kWh) gazu!

PGNiG liberalizacja rynku gazu na minusie

PGNiG przy nadchodzących zmianach straci zawsze. Jako potentat na rynku, każdy (niezależny sprzedawca gazu) będzie chciał „zabrać kawałek tortu dla siebie”. Działaniami chroniącymi przed gwałtownym odpływem klientów z pewnością są działania marketingowe takie jak oferta o nazwie GAZEK, czy chęć wejścia na rynek prądu ofertą o nazwie PiG. Szczególnie te drugie działania mające na celu zabranie z rynku energii elektrycznej klientów do siebie może być działaniem bardzo skutecznie zapełniającym „dziurę” po odpływie klientów biznesowych i indywidualnych na rynku gazu ziemnego

Zatrzymaj rosnące ceny gazu
Porównaj swoją cenę za 1 kWh paliwa gazowego z najlepszymi ofertami na rynku gazu ziemnego
Zapoznałem się z Regulaminem Świadczenie Usług i go akceptuję Każdą ze zgód można wycofać wysyłając wiadomość na adres biuro@optimalenergy.pl lub w przypadku zewnętrznego dostawcy, zgodnie z jego polityką ochrony danych. Więcej informacji w polityce prywatności