Po prawidłowym odczytaniu stanu licznika gazu ziemnego w odstępie kilu dni wysyłane są do nas faktury, e-faktury i rachunki w PGNiG. To na którą opcję się zdecydujemy (elektroniczną czy tradycyjna zależy właściwie od nas samych). Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Do wszystkich rozwiązań jest przywiązana określona grupa odbiorów. Nie ulega jednak wątpliwości, że coraz większy nacisk kładziony jest na elektroniczny kontakt z klientem.
Faktury, e-faktury i rachunki czyli jak zapłacić mniej za gaz
Trend stosowany nie tylko w energetyce i sprzedaży gazu ziemnego idzie w kierunku odchodzenia od tradycyjnych papierowych faktur i przejścia na e-faktura PGNiG logowanie czy też e-rachunki. Przyczyna jest bardzo prosta. Po pierwsze oszczędności – generowanie elektronicznych faktur jest zwyczajnie tańsze. Po drugie ochrona środowiska. Szczególnie na dużej skali widoczne są olbrzymie korzyści wynikające z braku konieczności drukowania milionów papierowych dokumentów księgowych.
Nie wszyscy jednak z tego typu udogodnienia i oszczędności chcą korzystać. Problem polega przede wszystkim na tym, że szczególnie osoby po 50 roku życia nie zawsze mają dostęp do komputera i biegle obsługują płatności elektroniczne. To ta grupa płatników rachunków pozostaje wierna tradycyjnej metodzie płatności.
Sprzedawcy energii – prądu czy też gazu w coraz większej ilości ofert naliczają wyższą stawkę opłaty handlowej lub opłaty abonamentowej w przypadku gazu ziemnego. Wszystko przez to, że klient decydujący się na elektroniczną usługę generuje mniej kosztów dla sprzedawcy.
Ebook i inne systemy gdzie e-faktury można zapłacić online
PGNiG dla swoich klientów przygotował specjalny system. Po zalogowaniu się do ebook’a PGNiG można bez przeszkód opłacić rachunek za gaz ziemny. Dodatkowo jest wgląd w historię transakcji oraz rachunki jakie płacimy. Dodatkowo takie systemy wyposażone są w inne opcje związane z produktami i danymi jakie występują na linii klient – sprzedawca gazu ziemnego.
Dodatkową zaletą z punktu widzenia sprzedawcy jest prawie bezpośredni kontakt z klientem, który może wysłać pytanie lub zamówić z panelu systemu dodatkowy produkt oferowany przez sprzedawcę gazu ziemnego.