Sprzedawca energii Energa od ponad 3 lat sprzedaje nie tylko prąd swoim klientom, ale także niebieskie paliwo. Oferta Energa gaz stopniowo poszerza obszar podmiotów, które mogą z niej skorzystać. Sprawdźmy jak oferta Energii związana ze sprzedażą gazu ziemnego wygląda na tle konkurencji i co tak naprawdę możemy zyskać wiążąc się z firmą dostawami taniego gazu ziemnego?
Energa gaz do domów czy do firmy?
Początki oferty sprzedaży gazu ziemnego przez firmę Energa sięgają końcówki roku 2012. W pilotażowym okresie oferta była dostępna tylko dla klientów z obszaru województwa Pomorskiego i tylko tych biznesowych. Czyli możliwość skorzystania z taniego prądu miały tylko firmy. Jak możemy przeczytać ze strony sprzedawcy, w przyszłości miało się to zmienić. Jak w takim razie sprzedaż gazu wygląda z perspektywy 3 lat?
Tylko firmy – Energa gaz ziemny nie sprzedaje Kowalskiemu
Jak mogliśmy wyczytać z komunikatu obwieszczającego start sprzedaży nowego produktu w Enerdze celem uruchomienia tego produktu było:
- kompleksowa obsługa – gaz + energia elektryczna
- prowadzenie rachunków przez jednego doradcy
- jedna faktura w przypadku zmiany sprzedawcy gazu co tak naprawdę z perspektywy czasu stało się standardem u wszystkich sprzedawców
Lata minęły, a gaz ziemny faktycznie jest dostępny od firmy Energa, ale tylko i wyłącznie dla klientów biznesowych. Poniżej przedstawiamy cennik gazu ziemnego Energa dla taryf gazu, jak widać teoretycznie jest w nim zawarta także taryfa dla grup z segmentu W-1, przeznaczonych dla gospodarstw domowych…
Sprawdźmy jednak czym chce nas zachęcić firma:
źródło:energa.pl
Trudno nam się do tego ustosunkować prawda? Najlepiej wziąć w tym momencie rachunek za gaz ziemny i sprawdzić jaką obecnie płacimy stawkę za kWh gazu ziemnego oraz wysokość opłaty abonamentowej. Dla ułatwienia poniżej zamieszczamy standardowy cennik firmy PGNiG, która dla ponad 90% z nas w obecnej chwili dostarcza paliwo gazowe:
źródło:pgnig.pl
Jak widzimy wyjściowe ceny gazu ziemnego w firmie Energa są wyższe od tych z PGNiG. Pamiętać należy o tym, że w przypadku paliw gazowych tak samo jak w przypadku energii elektrycznej, ceny taryfowe ni jak mają się do cen które sami możemy wynegocjować.
Przy takim podejściu mamy 3 rozwiązania:
- Sami kontaktujemy się ze sprzedawcą i negocjujemy ceny
- Korzystamy z firmy doradczej
- Korzystamy z narzędzi i kontaktu internetowego czyli np. z porównywarki cen gazu i za jej pośrednictwem zamawiamy usługę.
Tak czy inaczej realne oszczędności wynikające ze zmiany sprzedawcy gazu póki co nie przekroczą 7-8% dla firm. Na szczęście wraz z upływem czasu te różnice są coraz większe na plus dla przedsiębiorców