Strona główna » Blog » Ranking sprzedawców gazu » Ranking sprzedawców gazu ziemnego – klasyfikacja
Ranking sprzedawców gazu

Ranking sprzedawców gazu ziemnego – klasyfikacja

ranking dostawców gazu
Od dziś każda oferta nowego sprzedawcy gazu jaka będzie pojawiać się na naszych stronach poddawana będzie ocenie według jasnych i czytelnych zasad. Dzięki temu każdy z naszych czytelników, będzie miał jasną informację czy dana oferta jest naprawdę atrakcyjna

Ranking sprzedawców gazu ziemnego powstał z myślą o tych z Państwa, którzy zainteresowali się tematem związanym ze zmianą sprzedawcy gazu ziemnego. Zaczynając szukać alternatywy dla polskiego mocoplisty jakim jest PGNiG, zastanawiamy się w jako sposób porównać i wybrać najbardziej korzystną dla siebie ofertę. Czy tylko cena gazu jest wyznacznikiem atrakcyjności oferty? Jak się okazuje niekoniecznie. O tym jakie kryteria bierzemy pod uwagę oceniając oferty sprzedawców gazu piszemy poniżej.

Zasady klasyfikacji i oceny ofert sprzedawców gazu ziemnego dla ofert kierowanych do klientów indywidualnych

  1. Podstawowym kryterium oceny atrakcyjności oferty jest oczywiście cena za kWh gazu. Odniesieniem jest aktualna cena gazu zatwierdzona dla sprzedawcy PGNiG przez prezesa Urzędu regulacji Energetyki (-3 do 3 pkt). Pod uwagę brana jest średnia różnica w cenie w taryfie głównej.
    1. Jeśli wyższa o więcej niż 5%: -3 pkt
    2. Jeśli wyższa o mniej niż 5%: -1,5 pkt
    3. Jeśli taka sama lub brak danych: 0 pkt
    4. Jeśli niższa o mniej niż 5%: 1,5 pkt
    5. Jeśli niższa o więcej niż 5%: 3 pkt
  2. Drugim kryterium jest także cena, ale dotycząca opłaty abonamentowej za gaz. To druga (i ostatnia) stawka na rachunku za paliwo gazowe, która przy zmianie sprzedawcy gazu może ulec zmianie. Przypomnijmy, że wszystkie pozostałe opłaty związane są z dystrybucją gazu ziemnego i pozostają na tym samym poziomi bez względu na wybranego sprzedawcę gazu (-2 do 2 pkt). Pod uwagę brana jest średnia różnica w cenie w taryfie głównej.
    1. Jeśli wyższa o więcej niż 5%: -2 pkt
    2. Jeśli wyższa o mniej niż 5%: -1 pkt
    3. Jeśli taka sama lub brak danych: 0 pkt
    4. Jeśli niższa o mniej niż 5%: 1 pkt
    5. Jeśli niższa o więcej niż 5%: 2 pkt
  3. Prezentowanie cen gazu na stronie internetowej przez sprzedawcę gazu (0-2 pkt)
    1. Jeśli ceny są dostępne po wejściu na stronę oferty: 2 pkt
    2. Jeśli ceny są dostępne w załącznikach do pobrania ze strony oferty: 1 pkt
    3. Jeśli ceny nie są dostępne: 0 pkt
  4. Okres obowiązywania umowy na gaz ziemny (0-2 pkt)
    1. Czas nieokreślony: 2 pkt
    2. Czas określony, do 36 miesięcy (3 lat): 1 pkt
    3. Czas określony, powyżej 36 miesięcy lub brak danych: 0 pkt
  5. Okresy wypowiedzenia umowy na gaz ziemny (0-2 pkt)
    1. do 1 miesiąca 2 pkt
    2. do 3 miesięcy 1 pkt
    3. powyżej 3 miesięcy lub brak danych 0 pkt
  6. Inne ukryte opłaty – np. związane z innymi usługami niż sprzedaż paliwa gazowego (-2 do 1 pkt)
    1. Brak dodatkowych opłat: 1 pkt
    2. Brak danych: -1 pkt
    3. Umieszczenie dodatkowych opłat: -2 pkt
  7. Możliwości zawarcia umowy (za każdą dostępną opcję 0,5 pkt)
    1. Umowa on-line przez internet
    2. Umowa telefoniczna z wykorzystanie call center
    3. Umowa w stacjonarnym punkcie obsługi klienta
    4. Umowa – wizyta handlowca

Wybór kryteriów oceny

Dlaczego zdecydowaliśmy się oceniać oferty sprzedawców gazu ziemnego pod tym, a nie innym kątem? Przede wszystkim dlatego, że w/w punkty w 99% dadzą nam odpowiedź, czy nowa oferta jest naprawdę atrakcyjna. Dodatkowo nasi czytelnicy pisząc do nas zwracali uwagę właśnie na te punkty w największym stopniu. Oczywiście część z naszych czytelników może się zapytać, dlaczego nie bierzemy pod uwagę np.

  • jakości obsługi
  • szybkości przeprowadzenia zmiany
  • jakość przesyłanego paliwa

Dlatego, że na inne czynniki sprzedawca albo nie ma wpływu, albo sami nie jesteśmy w stanie określić skali punktacji. To co najistotniejsze przy zmianie sprzedawcy gazu to sprawy związane z jasnością przekazu informacji na temat oferty oraz lepsza cena.