Zgłoszenie zmienienia sprzedawcy gazu
Gospodarstwa domowe oraz przedsiębiorstwa przyłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, nazywani także jako odbiorcy mają prawo zmienić sprzedawcę gazu. W takim przypadku nie ponoszą oni jakichkolwiek kosztów, a sam proces zmiany dostawcy trwa mniej więcej dwadzieścia jeden dni. Zmiana dostawcy paliwa gazowego wymaga złożenia do Operatora Systemu Dystrybucyjnego właściwego wniosku PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) na przykład w biurze obsługi klienta gazowani, który jest następnie rozpatrywany przez nią. Wzór wniosku można znaleźć jest z kolei na portalu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Złożenie reklamacji w gazowni
W sytuacji, kiedy usługi świadczone przez Polską Spółkę Gazownictwa nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację z tym związaną można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to wykorzystanie do tego formularza kontaktowego. Drugi to zgłoszenie reklamacji poprzez telefon, numery telefonów gazowni są przypisane do ich siedzib w danym regionie Polski. Reklamacje można również złożyć za pośrednictwem oddziału obsługi klienta gazowni lub przesyłając ją na jej adres. W każdym przypadku można liczyć na odpowiedź w ciągu 14 dni od dnia odebrania przez gazownie reklamacji.