Reklamacja w gazowni
Jeśli usługi świadczone przez gazownie nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację ich można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Jeden z nich to wykorzystanie do tego formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji za pomocą infolinii, numery telefonów gazowni są przydzielone do ich placówek w określonym regionie Polski. Reklamacje można również złożyć z wykorzystaniem placówki obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranego sposobu można liczyć na odpowiedź w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania przez gazownie reklamacji.
Zgłoszenie zmiany dostawcy paliwa gazowego
Każdy klient gazowni może w przypadku podejrzenia, że dostarczany do jego domu gaz ziemny ma nieodpowiednią jakość zlecić jego badanie. W takim przypadku odbiorca musi osobiście wybrać laboratorium do badania oraz opłacić je. W sytuacji, kiedy jednak jakość paliwa gazowego jest nieodpowiednia, koszt badania ponoszony jest przez gazownie i można ubiegać się od niej o zadośćuczynienie za brak dotrzymania ustaleń zawartej umowy.