Zgłoszenie zmienienia dostawcy paliwa gazowego
Domy i przedsiębiorstwa podłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, określani także jako odbiorcy mają prawo zmienić dostawcę gazu. W takiej sytuacji nie ponoszą oni żadnych opłat, a sama procedura zmiany dostawcy zajmuje mniej więcej dwadzieścia jeden dni. Zmiana dostawcy gazu ziemnego wymaga złożenia do dystrybutora właściwego wniosku PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) między innymi w oddziale gazowani, który jest następnie rozpatrywany przez nią. Wzór wniosku dostępny jest z kolei na portalu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Reklamacja w gazowni
Jeśli usługi świadczone przez gazownie nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację ich można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Jeden z nich to wykorzystanie do tego formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji za pomocą infolinii, numery telefonów gazowni są przydzielone do ich placówek w określonym regionie Polski. Reklamacje można również złożyć z wykorzystaniem placówki obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranego sposobu można liczyć na odpowiedź w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania przez gazownie reklamacji.