Zgłoszenie zmiany dostawcy gazu ziemnego
Domy oraz przedsiębiorstwa przyłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, określani dodatkowo jako odbiorcy mają możliwość zmienić dostawcę gazu. W takiej sytuacji nie ponoszą oni żadnych kosztów, a sama procedura zmiany dostawcy zajmuje około 21 dni. Zmienienie sprzedawcy gazu ziemnego wymaga złożenia do OSD odpowiedniego druku PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) na przykład w oddziale gazowani, który jest następnie rozpatrywany przez nią. Wzór dokumentu można znaleźć jest natomiast na stronie Polskiej Spółki Gazownictwa.
Jak zgłosić niepoprawną pracę licznika?
W przypadku, gdy gazomierz pracuje nieprawidłowo, wszyscy odbiorcy gazu ziemnego ma prawo do jego sprawdzenia na żądanie. Prośbę skontrolowanie prawidłowości wskazań układu pomiarowego można złożyć online korzystając z portalu gazowni eBOK, a również samodzielnie w jednym z oddziałów obsługi klienta gazowni. W przypadku, gdy praca licznika gazu jest poprawna, osoba zlecająca musi jednak zapłacić cenę zrealizowanego badania.