Zgłoszenie zmienienia dostawcy paliwa gazowego
Domy oraz firmy przyłączone do sieci dystrybucyjnej gazowni, nazywani też jako odbiorcy mają możliwość zmienić dostawcę gazu ziemnego. W takiej sytuacji nie ponoszą oni jakichkolwiek kosztów, a sama procedura zmiany dostawcy zajmuje mniej więcej 21 dni. Zmienienie dostawcy gazu ziemnego wymaga złożenia do OSD właściwego wniosku PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) na przykład w punkcie gazowani, który jest następnie rozpatrywany przez nią. Wzór dokumentu można znaleźć jest natomiast na stronie gazowni.
Złożenie reklamacji w gazowni
W sytuacji, kiedy usługi realizowane przez gazownie nie spełniają określonych oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację z tym związaną można złożyć na kilka różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to zastosowanie formularza kontaktowego. Drugi to zgłoszenie reklamacji poprzez telefon, numery telefonów Polskiej Spółki Gazownictwa są przydzielone do ich placówek w określonym regionie Polski. Reklamacje można także złożyć za pomocą oddziału obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranej metody można liczyć na jej rozpatrzenie w przeciągu 14 dni od daty odebrania przez Polską Spółkę Gazownictwa reklamacji.