Poinformowanie o zmianie dostawcy gazu ziemnego
Domy i przedsiębiorstwa podłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, określani również jako odbiorcy mają możliwość zmienić dostawcę gazu ziemnego. W takim przypadku nie ponoszą oni żadnych kosztów, a sam proces zmiany dostawcy zajmuje mniej więcej dwadzieścia jeden dni. Zmienienie dostawcy paliwa gazowego wymaga złożenia do Operatora Systemu Dystrybucyjnego właściwego dokumentu PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) na przykład w biurze obsługi klienta gazowani, który jest później rozpatrywany przez nią. Wzór druku dostępny jest natomiast na stronie Polskiej Spółki Gazownictwa.
Reklamacja w gazowni
Jeśli usługi świadczone przez gazownie nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację ich można złożyć na kilka różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to zastosowanie formularza kontaktowego. Drugi to zgłoszenie reklamacji za pomocą infolinii, numery gazowni są przypisane do ich siedzib w określonym regionie Polski. Reklamacje można również złożyć z wykorzystaniem oddziału obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranego sposobu można liczyć na jej rozpatrzenie w przeciągu 14 dni od dnia odebrania przez gazownie reklamacji.