Poinformowanie o zmianie dostawcy paliwa gazowego
Gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa przyłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, określani też jako odbiorcy mają możliwość zmienić sprzedawcę gazu. W takim przypadku nie ponoszą oni żadnych kosztów, a sam proces zmiany sprzedawcy trwa mniej więcej 21 dni. Zmiana sprzedawcy gazu wymaga złożenia do dystrybutora właściwego dokumentu PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) na przykład w biurze obsługi klienta gazowani, który jest następnie rozpatrywany przez nią. Wzór wniosku można znaleźć jest natomiast na stronie Polskiej Spółki Gazownictwa.
Złożenie reklamacji w gazowni
W przypadku, gdy usługi realizowane przez Polską Spółkę Gazownictwa nie spełniają danych oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację z tym związaną można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to zastosowanie formularza kontaktowego. Drugi to zgłoszenie reklamacji poprzez telefon, numery telefonów gazowni są przypisane do ich punktów w danym regionie kraju. Reklamacje można też złożyć za pośrednictwem oddziału obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranej metody można liczyć na odpowiedź w przeciągu 2 tygodni od daty odebrania przez Polską Spółkę Gazownictwa reklamacji.