Zgłoszenie zmienienia dostawcy gazu
Domy oraz firmy przyłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, nazywani również jako odbiorcy mogą zmienić dostawcę gazu ziemnego. W takim przypadku nie ponoszą oni jakichkolwiek kosztów, a sam proces zmiany dostawcy zajmuje mniej więcej dwadzieścia jeden dni. Zmiana dostawcy gazu wymaga złożenia do dystrybutora odpowiedniego wniosku PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) na przykład w punkcie gazowani, który jest później rozpatrywany przez nią. Wzór druku można znaleźć jest z kolei na portalu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Złożenie reklamacji w gazowni
W przypadku, gdy usługi świadczone przez gazownie nie spełniają danych oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację ich można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to zastosowanie formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji telefoniczne, numery gazowni są przydzielone do ich siedzib w określonym regionie kraju. Reklamacje można też złożyć z wykorzystaniem biura obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. W każdym przypadku można liczyć na jej rozpatrzenie w ciągu czternastu dni od daty otrzymania przez gazownie reklamacji.