Jakie dokumenty są potrzebne do zawarcia umowy na sprzedaż i dostawę gazu ziemnego w gazowni?
Osoby, które planują zawrzeć pierwszą umowę z gazownią na sprzedaż gazu ziemnego osobiście lub deklarują odbiór paliwa gazowego większy niż 110 kWh/h mają możliwość to zrobić w punkcie obsługi klienta. Potrzebne będą do tego jednak takie dokumenty jak: dowód osobisty, oświadczenie o wyborze sprzedawcy rezerwowego, zaświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu. Na podstawie tych informacji konsultant przygotuje umowę na dostawę i dostarczanie gazu ziemnego, a cała procedura zawierania jej zajmie nie więcej niż godzinę.
Ile kosztuje przyłączenie budynku do sieci gazowej?
Orientacyjny cennik opłaty związanej z wykonaniem podłączenia nieruchomości do sieci gazowej to plus minus 2 000 złotych netto, w przypadku klientów indywidualnych, których podłączenie ma długość do 15 metrów. Wszystkie koszty za przyłączenie nieruchomości do sieci gazowej są wskazywane w zawieranej umowie z gazownią na bazie wydanych warunków podłączenia do sieci i taryf Polskiej Spółki Gazownictwa. Dodatkowo do kosztów przyłączenia sieci gazowej do nieruchomości trzeba również doliczyć cenę wewnętrznej instalacji gazowej.