Złożenie reklamacji w gazowni
Jeśli usługi realizowane przez gazownie nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację ich można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Jeden z nich to wykorzystanie do tego formularza kontaktowego. Drugi to zgłoszenie reklamacji za pomocą infolinii, numery Polskiej Spółki Gazownictwa są przydzielone do ich punktów w danym regionie kraju. Reklamacje można również złożyć za pośrednictwem biura obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. W każdym przypadku można liczyć na odpowiedź w przeciągu 14 dni od daty otrzymania przez Polską Spółkę Gazownictwa reklamacji.
Zgłoszenie zmienienia dostawcy gazu
Wszyscy klienci gazowni może w sytuacji podejrzenia, że dostarczany do jego domu gaz ma nieodpowiednią jakość zlecić jego skontrolowanie. W takiej sytuacji odbiorca musi sam wybrać laboratorium do badania oraz opłacić je. W przypadku, gdy jednak jakość gazu jest nieodpowiednia, koszt badania ponoszony jest przez gazownie oraz można ubiegać się od niej o odszkodowanie za brak dotrzymania ustaleń podpisanej umowy.