Jakie dokumenty są potrzebne do zawarcia umowy na dostawę i dostawę paliwa gazowego w gazowni?
Odbiorcy, którzy planują zawrzeć pierwszą umowę z gazownią na sprzedaż gazu ziemnego osobiście lub deklarują odbiór gazu ziemnego większy niż 110 kWh/h mają możliwość to wykonać w oddziale obsługi klienta. Niezbędne będą do tego natomiast takie dokumenty jak: dowód osobisty, oświadczenie o wyborze sprzedawcy rezerwowego, potwierdzenie tytułu prawnego do domu. Na podstawie tych dokumentów pracownik przygotuje umowę na dostawę i dostarczanie gazu ziemnego, a cała procedura zawierania jej zajmie około godzinę.
Ile trzeba zapłacić za przyłączenie nieruchomości do sieci gazowej?
Orientacyjny cennik opłaty związanej z wykonaniem podłączenia budynku do sieci gazowej to mniej więcej 2 tysiące złotych netto, w przypadku klientów indywidualnych, których przyłącze ma długość nie większą niż 15 metrów. Wszystkie koszty za podłączenie budynku do sieci gazowej są wskazywane w zawieranej umowie z gazownią na podstawie wydanych warunków przyłączenia do sieci i taryf Polskiej Spółki Gazownictwa. Co więcej do kosztów przyłączenia sieci gazowej do domu trzeba też doliczyć koszt wewnętrznej instalacji gazowej.