Jakie dokumenty są potrzebne do podpisania umowy na dostawę i dostawę gazu ziemnego w gazowni?
Odbiorcy, którzy planują zawrzeć pierwszą umowę z gazownią na sprzedaż paliwa gazowego osobiście lub deklarują odbiór gazu ziemnego większy niż 110 kWh/h mogą to wykonać w oddziale obsługi klienta. Potrzebne będą do tego natomiast takie dokumenty jak: dowód tożsamości, oświadczenie o wyborze sprzedawcy rezerwowego, potwierdzenie tytułu prawnego do domu. Na bazie tych dokumentów konsultant przygotuje umowę na dostawę i dostarczanie gazu ziemnego, a cały proces podpisywania jej zajmie nie więcej niż godzinę.
Ile trzeba zapłacić za podłączenie nieruchomości do sieci gazowej?
Orientacyjny cennik opłaty związanej z wykonaniem przyłączenia budynku do sieci gazowej to mniej więcej dwa tysiące złotych netto, w przypadku klientów indywidualnych, których przyłącze ma długość nie większą niż 15 metrów. Wszelkie koszty za podłączenie domu do sieci gazowej są zawarte w zawieranej umowie z gazownią na podstawie wydanych warunków podłączenia do sieci oraz taryf Polskiej Spółki Gazownictwa. Co więcej do kosztów przyłączenia sieci gazowej do domu należy także doliczyć koszt wewnętrznej instalacji gazowej.