Zgłoszenie zmienienia dostawcy gazu
Domy oraz firmy podłączone do sieci dystrybucyjnej gazowni, określani dodatkowo jako odbiorcy mają możliwość zmienić sprzedawcę gazu ziemnego. W takiej sytuacji nie ponoszą oni jakichkolwiek kosztów, a sam proces zmiany dostawcy zajmuje około 21 dni. Zmiana dostawcy gazu ziemnego wymaga złożenia do dystrybutora właściwego wniosku PZD (zgłoszenia zmiany dostawcy gazu) między innymi w oddziale gazowani, który jest następnie rozpatrywany przez nią. Wzór dokumentu dostępny jest z kolei na portalu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Reklamacja w gazowni
W sytuacji, kiedy usługi realizowane przez Polską Spółkę Gazownictwa nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację z tym związaną można złożyć na parę różnych sposobów. Pierwszy z nich to skorzystanie z formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji telefoniczne, numery telefonów gazowni są przydzielone do ich siedzib w danym regionie kraju. Reklamacje można też złożyć z wykorzystaniem biura obsługi klienta gazowni lub przesyłając ją na jej adres. W każdej sytuacji można liczyć na odpowiedź w ciągu czternastu dni od daty otrzymania przez gazownie reklamacji.