Zgłoszenie zmiany sprzedawcy gazu ziemnego
Domy oraz firmy przyłączone do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa, określani dodatkowo jako odbiorcy mają prawo zmienić sprzedawcę gazu ziemnego. W takim przypadku nie ponoszą oni jakichkolwiek kosztów, a sama procedura zmiany dostawcy zajmuje plus minus 21 dni. Zmiana sprzedawcy gazu ziemnego wymaga złożenia do dystrybutora właściwego dokumentu PZD (zgłoszenia zmiany sprzedawcy gazu) między innymi w biurze obsługi klienta gazowani, który jest później rozpatrywany przez nią. Wzór dokumentu można znaleźć jest natomiast na portalu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Złożenie reklamacji w gazowni
W sytuacji, kiedy usługi świadczone przez gazownie nie spełniają określonych oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację z tym związaną można złożyć na parę różnych sposobów. Jeden z nich to wykorzystanie do tego formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji telefoniczne, numery gazowni są przypisane do ich placówek w określonym regionie kraju. Reklamacje można również złożyć za pomocą placówki obsługi klienta gazowni lub przesyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranego sposobu można liczyć na odpowiedź w przeciągu 2 tygodni od dnia otrzymania przez Polską Spółkę Gazownictwa reklamacji.