Zgłoszenie zmienienia dostawcy gazu ziemnego
Gospodarstwa domowe oraz firmy przyłączone do sieci dystrybucyjnej gazowni, nazywani także jako odbiorcy mają prawo zmienić sprzedawcę gazu ziemnego. W takim przypadku nie ponoszą oni jakichkolwiek opłat, a sam proces zmiany sprzedawcy trwa mniej więcej dwadzieścia jeden dni. Zmiana dostawcy gazu ziemnego wymaga złożenia do OSD właściwego druku PZD (zgłoszenia zmiany dostawcy gazu) na przykład w oddziale gazowani, który jest później rozpatrywany przez nią. Wzór druku dostępny jest z kolei na portalu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Złożenie reklamacji w gazowni
W sytuacji, kiedy usługi realizowane przez Polską Spółkę Gazownictwa nie spełniają odpowiednich oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację z tym związaną można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to wykorzystanie do tego formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji za pomocą infolinii, numery Polskiej Spółki Gazownictwa są przypisane do ich punktów w danym regionie kraju. Reklamacje można również złożyć z wykorzystaniem oddziału obsługi klienta gazowni lub przesyłając ją na jej adres. Niezależnie od wybranej metody można liczyć na jej rozpatrzenie w ciągu 2 tygodni od dnia otrzymania przez gazownie reklamacji.