Strona główna » Jak podpisać umowę na gaz (i prąd)
jak podpisac umowe na gaz

Jak podpisać umowę na gaz (i prąd)

Jak podpisać umowę na gaz? To pytanie zadaje sobie każda osoba, która chce obniżyć koszty związane z wykorzystywaniem gazu (i prądu). Dziś przedstawimy Wam najważniejsze etapy, związane z prawidłowym i skutecznym podpisaniem umowy na sprzedaż gazu ziemnego w swoim domu lub firmie. W tytule wpisu zawarliśmy również informację o energii elektrycznej, a to dlatego, że obecnie standardy i dokumenty potrzebne to podpisania umowy są w przypadku gazu i prądu praktycznie identyczne. We wcześniejszych wpisach pisaliśmy ogólnie o tym jak zmienić sprzedawcę gazu ziemnego po raz pierwszy i jak wybrać najlepszego sprzedawcę gazu. Teraz zajmiemy się samą finalną procedurą podpisania umowy.

 

Jak podpisać umowę na gaz dla domu?

W momencie podjęcia decyzji o zmianie sprzedawcy gazu ziemnego, kiedy mamy już wybraną interesującą nas ofertę musimy zainicjować kontakt do sprzedawcy. Już na początku odrzucamy opcję podpisania umowy na sprzedaż gazu podczas “niezapowiedzianej” wizyty handlowca. Sam bezpośredni kontakt jest jak najbardziej OK, natomiast nie podpisujmy od razu umowy, której nie jesteśmy w stanie w całości lub nawet części przeczytać.

Jak podpisać umowę na gaz w firmie?

Procedura jaka jest stosowana w przypadku firm jest praktycznie identyczna jak ta w przypadku odbiorców indywidualnych. Różnica jeśli występuje dotyczy dokumentów jakie należy złożyć, aby móc umowę podpisać sprawdza się tak naprawdę do pełnomocnictw w reprezentowania danej firmy/spółki. Sam proces zmiany sprzedawcy gazu, a wcześniej wyboru oferty jest identyczny.

Jak podpisać umowę na gaz krok po kroku

I. Kontakt do sprzedawcy może być wykonany w następujący sposób:

  1. Wypełnienie formularza on-line w internecie, z prośbą o przedstawienie oferty
  2. Telefon do sprzedawcy na wskazany w materiałach reklamowych numer telefonu
  3. Bezpośrednia wizyta w punkcie obsługi klienta, jeśli sprzedawca takie posiada

II. Zapoznanie się z regulaminem i treścią umowy. Po przeprowadzonej rozmowie telefonicznej, zostaniemy poproszeni o podanie danych niezbędnych do przygotowania oferty (nie umowy, to ważne!). Standardem stosowanym przez najlepszych sprzedawców gazu jest przesyłanie wymaganych do podpisania umowy dokumentów na maila klienta, przed podpisaniem umowy. Sprawdzamy czy przesłane załączniki zgadzają się z tym co jest przekazywane w przekazach reklamowych. W skład dokumentów do podpisu powinny wchodzić:

  • regulamin oferty
  • treść umowy
  • cennik oferty
  • upoważnienie dla sprzedawcy gazu, którego wybraliśmy do załatwienia wszystkich formalności w naszym imieniu.

III. Podpisanie umowy z nowym sprzedawcą gazu. Najczęściej odbywa się to za pośrednictwem kuriera. Po przesłaniu oferty z warunkami umowy, najczęściej w ciągu 2 kolejnych dni sprzedawca kontaktuje się z nami w celu umówienia dostarczenia umowy przez kuriera.

IV. Odczyt licznika. W zależności od okresu wypowiedzenia umowy, operator systemu dystrybucyjnego dokona ostatniego odczytu licznika na rzecz “starego” Sprzedawcy gazu i przekaże wartości licznika do nowego sprzedawcy gazu ziemnego. Jeśli nasz licznik jest wyposażony w zdalny odczyt wartości zużytego gazu, wtedy nie ma konieczności wizyty pracownika spółki odpowiedzialnego za przesył gazu ziemnego.

V. Rozwiązanie umowy. Pamiętaj, że zawierając umowę poza biurem sprzedawcy masz aż 14 dni aby w razie wątpliwości się z niej wycofać bez podawania przyczyn takiej decyzji. Jest to niewątpliwa zaleta podpisywania umowy w domu, w przypadku naszej bezpośredniej wizyty w punkcie sprzedawcy takiej opcji mieć nie będziemy.

Zapisywanie
Ocena użytkowników 0 (0 oceny)