Reklamacja w gazowni
W sytuacji, kiedy usługi realizowane przez gazownie nie spełniają określonych oczekiwań lub są niezgodne z umową dystrybucyjną, reklamację ich można złożyć na parę różnorodnych sposobów. Pierwszy z nich to zastosowanie formularza kontaktowego. Kolejny to zgłoszenie reklamacji za pomocą infolinii, numery telefonów Polskiej Spółki Gazownictwa są przypisane do ich siedzib w danym regionie Polski. Reklamacje można też złożyć z wykorzystaniem punktu obsługi klienta gazowni lub wysyłając ją na jej adres. W każdym przypadku można liczyć na jej rozpatrzenie w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Polską Spółkę Gazownictwa reklamacji.
Poinformowanie o zmianie sprzedawcy gazu ziemnego
Każdy klient gazowni może w sytuacji podejrzenia, że dostarczany do jego domu gaz ma nieodpowiednią jakość zlecić jego zbadanie. W takiej sytuacji odbiorca musi samodzielnie wybrać laboratorium do przeprowadzenia badania oraz opłacić je. W przypadku, gdy jednak jakość paliwa gazowego jest nieodpowiednia, koszt badania ponoszony jest przez gazownie oraz można ubiegać się od niej o zadośćuczynienie za niedotrzymanie zapisów zawartej umowy.